czwartek, 22 stycznia 2015

Ciasteczka po świąteczne

200 gr mąki
100 gr cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 kostki margaryny
1 cukier waniliowy
2 całe jajka
1 mały jogurt

Resztę dodatków to jest to, co zostało po świętach Bożego Narodzenia
rodzynki
orzechy
wiórka kokosowe
przyprawa korzenna
cynamon

Lukier
1/2 soku z cytryny
cukier puder

Orzechy i wiórka kokosowe podprażyłam na rozgrzanej patelni. Rodzynki sparzyłam gorąca wodą i odcedziłam.
Na stolnice w pierwszej kolejności wysypałam mąkę i połowę margaryny. Nożem drobno posiekałam margarynę z mąką. Następnie dodałam jajka i resztę składników (cukier, proszek do pieczenia, cukier waniliowy, jogurt, orzechy, wiórka kokosowe, rodzynki). Wszystkie składniki połączyłam razem.
Jeżeli czujemy, że ciasto jest za rzadkie dosypcie mąki.
 Z wyrobionego ciasta uformowałam dwa małe bochenki, które następnie włożyłam na 15 min do zamrażalnika. Po wyjęciu pokroiłam jak małe kromeczki chleba.
Ciastka włożyłam do rozgrzanego piekarnika do temperatury 190C na 25 minut,
Po wystudzeniu ciasteczka posmarowałam lukrem. Do soku z cytryny wsypałam tyle cukru pudru, aż konsystencja była gęsta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz