poniedziałek, 29 września 2014

Śliwki w occie w 15 min

2 kg śliwek
1,5 litra Octu 10%
2 łyżki cukru na słoik
Śliwki umyć i osuszyć. Nakłuć widelcem, ale jest to nie konieczne. Kto jak lubi :)
Ocet musimy zagotować.
Do gotującego octu wkładamy śliwki.
Gotujemy śliwki w occie przez 1 minutę.
Śliwki wkładamy w słoiki.
Eksperymentowałam z cukrem. Podzieliłam sobie słoiki na dwie części. Do jednej części słoików wsypałam cukier na dno. Do drugiej połowy słoików wsypałam cukier na górę śliwek.
I ekspresowo zakręciłam wieczka.
Po odstawieniu słoików, czekałam jak szybko rozpuści się cukier w słoikach. Stwierdzam, że najszybciej zrobił się syrop w słoikach, w których cukier był na dnie słoika. A to dlatego, że gorące śliwki przycisnęły cukier :)
Na drugi dzień śliwki pięknie puściły sok.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz