czwartek, 20 listopada 2014

Galareta wiejska

3 nóżki wieprzowe przednie (mogą być tylne)
1 golonka wieprzowa
1 golonka z indyka
2 marchewki
1 pietruszka
1/2 selera ( jak mały to idzie cały do garnka)
liść laurowy
ziele angielskie
przypalona cebula - dodajemy jak wywar zaczyna się gotować
sól
pieprz
1 łyżka żelatyny
2 ząbki czosnku 
natka pietruszki

Nóżki oraz golonki musimy umyć w zimnej czystej wodzie oraz oczyścić. 
Gotować do miękkości mięsa. Mięso musi odejść od kości. Ja nastawiłam wywar o 10:15, a 12:40 wyjęłam ugotowane mięso i warzywa na talerz. Wywar możemy odcedzić od pozostałych kości i od przypraw. Po ostygnięciu pokroiłam w kostkę mięso i warzywa, a następnie przełożyłam do czystego wywaru i jeszcze raz zagotowałam dodając 1 łyżkę żelatyny, czosnek i natkę pietruszki. Gotową galaretę przelałam w salaterki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz